SARA ARVIDSSON

PÅ PLATS I SVERIGE

Kategori: Allmänt

I fredags gick flytten!
Var en ganska tuff dag om jag ska vara ärlig.
Var sliten, stressad och kände mig helt färdig.
 
Vi kämpade, packade ut allt, städade och
hade knappt ätit på hela dagen. Man var så
fokuserad på att bara få allt färdigt.
 
Sedan när personen kom som skulle
kolla igenom vår lägenhet och som vi
skulle lämna tillbaka nycklarna till, blev inte
riktigt som vi hade tänkt oss.
 
En sån otroligt otrevlig människa, som bara blev
allt för mycket för mig.
Kunde knappt prata med personen utan
att jag började att gråta.
 
Blir för mycket att skriva om jag ska
berätta hur allt gick till, men det blev helt enkelt mycket
missförstånd.
 
Så vi kom iväg lite senare än vad vi hade tänkt oss.
Stannade när vi kom in i Sverige för att få i oss mat.
Har nog aldrig älskat mat så mycket som då!
 
Hela bilresan gick väldigt bra. Knappt någon trafik och
det flöt på.
Vi var framme ca halv tio
på kvällen.
 
Sprang upp till lägenheten på än gång
där mamma väntade.
Den kramen och känslan att vara
framme i sitt nya hem var helt underbart!
 
Lägenheten är så fin, såååå stor skillnad
mot hur vi har haft det innan.
Allt är så fräscht, öppet och massa
olika möjligheter finns hur man vill ha det!
 
Stort kök med induktions spis, massa utrymme.
Kan äntligen köra tvätt när jag vill, plus torktumla.
Stor diskmaskin.
Och det största och mest chockade, balkongen!
 
Den är så stor att vi vet inte riktigt än hur
vi ska få till det! Men vi längtar tills sommaren när vi kan ha
middagar och fester där!
Vi ska iallafall göra det så mysigt vi kan.
 
Men nu är vi på plats, snart en vecka som
vi har bott här. Dagarna har gått fort, men
vi har fått mycket gjort!
 
Vi är självklart inte färdiga med allt som ska
göras. Mycket vi vill byta ut, köpa nytt och
hitta hur vi vill ha det.
 
Sedan är det massa annat, måste få mig ett jobb.
Fixa hemförsäkring, Linus väntar på sitt svenska
person nummer som ska aktiveras så vi kan ordna med
andra saker osv.
Så saker och ting tar sin tid!
 
Men har redan haft mycket besök också,
två kusiner till mig har varit här,
tre kompisar har varit här, till och med två gånger om!
Även mamma och pappa har varit här några gånger.
Så mysigt!!
 
Så vi har hunnit med mycket på dessa 5 dagar.
Idag ska vi fortsätta att fixa och greja.
Sedan imorgon ska vi åka hem till mina föräldrar, sova
över där och träffa mer släkt.
 
Tror detta kommer bli så bra <3
 
Jag lägger upp bilder hur det
ser ut här i nästa inlägg!
 
 
 
Kommentera inlägget här: